ponnynmax

Alla inlägg den 10 november 2011

Av Alex Eriksson - 10 november 2011 10:39

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=32YTWKf4TQI


En i min klass sa att vi bara sitter på hästarnas rygg och plågar dom. Jag skulle vilja visa alla killar som

tror att dom är så coola att ridsporten är mycket svårare och att vi älskar våra hästar! Testa att sätta er

på ett stort djur och få den att göra det du vill! Det är inte bara att dra i hästens mun och banka med fötterna!

Det är så mycket mer! Att hoppa med en häst är inte att bara få hästen att springa och hoppa över hindret!

Och vi plågar inte alls hästarna!

Ridsport är en svår men rolig sport! Om dom som tror att dom är så coola hade förstått det så hade dom inte

sagt något! Jag vill sätta dom på en häst och säga: Arbeta och få hästen i form! Gör en öppna! Volt tillbaka! Använd skänkeln! Då hade dom bara gapat och inte fattat något! Vi går inte omkring och säger att deras bollar är hamburgare!

Och föresten är hamburgare inte gjord av hästkött utan av ko! Om ni inte visste det är ni väldigt korkade!

/Alex


Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej!
Kul att du kollar på min blogg :)
Jag heter Alex och bor på landet med mina djur.
Här skriver jag lite om mitt hästliv och min ponny Max!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Vad behövs för att bloggen ska bli bättre?
 Inget den är bra som den är
 längre inlägg
 mer bilder!
 Tävlingar
 Hiss och diss
 alla alternativ förutom 1:an

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards